Remarketing na Facebooku

Remarketing na Facebooku

Remarketing?

Remarketing ułatwia docieranie do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę już wcześniej.

Jak działają reklamy na Facebooku?

Firma tworzy reklamę. Określa grono odbiorców, do których chce dotrzeć. Jeżeli należysz do tego grona odbiorców, Facebook pokaże Ci daną reklamę. Reklama remarketingowa wyświetla się na Facebooku momentalnie po wejściu na stronę internetową, na której umieszczony jest kod remarketingowy.

Wyświetlaj reklamy użytkownikom Twojej witryny internetowej. Twoja grupa odbiorców może obejmować wszystkich użytkowników witryny. Możesz też utworzyć osobne grupy odbiorców obejmujące osoby, które odwiedzają poszczególne strony. Zainstaluj w swojej witrynie internetowej piksel niestandardowej grupy odbiorców, aby zacząć automatyczną budowę grupy odbiorców.

Dodawanie odbiorcy Grupy docelowaej.

W czasie tworzenia reklamy zdefiniujesz grupę odbiorców, którzy będą ją mogli zobaczyć. Wybór odpowiedniej grupy odbiorców dla Twojej firmy jest ważny, ponieważ Twoja reklama zostanie wyświetlona tylko osobom, której spełniają wybrane przez Ciebie kryteria.

Utwórz grupę odbiorców

Utwórz grupę odbiorców.

Wybierz grupę docelową, którą chcesz utworzyć na Facebooku.

Aby utworzyć kod remarketingowy musisz dodać Grupy docelowe sowich odbiorców gdzie do wyboru masz możliwości:

1. Niestandardowa grupa odbiorców – plik danych

Możesz tworzyć niestandardowe grupy odbiorców na podstawie adresów e-mail, numerów telefonu, identyfikatorów użytkownika Facebooka lub identyfikatorów reklamodawców mobilnych. Niestandardowe grupy odbiorców powinny liczyć co najmniej 1000 osób, aby gwarantować odpowiedni zasięg reklam. Pamiętaj, że tworząc niestandardową grupę odbiorców po raz pierwszy, musisz stworzyć ją w Menedżerze reklam.

Niestandardowa grupa odbiorców - plik danych

Niestandardowa grupa odbiorców – plik danych

Informacje w Twoim pliku zostaną powiązane z osobami w serwisie Facebook w celu stworzenia grupy odbiorców. Twoi znajomi nie zostaną powiadomieni o fakcie dodania ich do grona odbiorców, a kontakt z nimi nie będzie nawiązywany bez Twojej zgody.

Typ danych:
  • Adres e-mail
  • Identyfikator użytkownika Facebook
  • Numer telefonu
  • Identyfikatory reklamodawców kierujących reklamy na urządzenia przenośne.

Pliki muszą być zapisane w formacie .csv lub .txt z jednym wpisem na wiersz.

2. Niestandardowa grupa odbiorców – MailChimp

Adresy e-mail z Twojej listy z MailChimp zostaną dopasowane do użytkowników Facebooka w celu utworzenia grona odbiorców. Twoje kontakty nie zostaną powiadomione o fakcie dodanie ich przez Ciebie do grupy docelowej. Nigdy nie będziemy kontaktować się z tymi osobami bez Twojego pozwolenia.

Niestandardowa grupa odbiorców – MailChimp

Niestandardowa grupa odbiorców – MailChimp

3. Niestandardowa grupa odbiorców z Twojej aplikacji na urządzenia przenośne

Utwórz niestandardową grupę docelową, aby dotrzeć do osób, które wykonują w Twojej aplikacji określone czynności, np. uzyskują określony poziom w grze, dodają pozycje do koszyka lub oceniają aplikację.

Rozpocznij pomiar wyników wydarzeń w aplikacji poprzez integrację narzędzia SDK dla systemów iOS i Android. Za każdym razem, gdy ktoś wykona w Twojej aplikacji określone działanie, zostanie dodany do Twojej niestandardowej grupy odbiorców.

4. Niestandardowa grupa odbiorców z Twojej witryny

Grupa niestandardowych odbiorców z witryny internetowej to opcja kierowania reklam umożliwiająca reklamodawcom, na podstawie danych z piksela Facebooka umieszczonego w witrynie reklamodawcy, dotarcie na Facebooku do osób, które odwiedziły daną witrynę.

Możesz utworzyć grupę niestandardowych odbiorców z witryny, reprezentującą grupę klientów lub potencjalnych klientów, do których chcesz dotrzeć poprzez reklamy na Facebooku. Możesz na przykład opracować kampanię, której celem jest dotarcie do osób, które odwiedziły Twoją witrynę, ale się w niej nie zarejestrowały i zachęcenie ich do powrotu i rejestracji.

Użytkownicy, którzy odwiedzają określone strony internetowe

Użytkownicy, którzy odwiedzają określone strony internetowe.

Reguły odbiorców ze strony internetowej

Kiedy tworzę niestandardową grupę odbiorców w witrynie, co znaczą opcje: domena, adres URL i ścieżka?

Kiedy tworzysz niestandardową grupę odbiorców w witrynie, musisz określić reguły, które uruchomią identyfikację osób w Twojej witrynie w pikselu Facebooka.

Domena, adres URL i ścieżka to elementy adresu URL (URL = domena + ścieżka), które mogą włączyć piksel Facebooka:

  • Adres URL: https://www.facebook.com/example
  • Domena: www.facebook.com
  • Ścieżka: /przykład

Kod remarketingowy

Aby zainstalować kod remarketingowy Facebooka w celu utworzenia niestandardowej grupy, musisz skopiować i wkleić w swojej witrynie mały fragment kodu w języku JavaScript.

Aby zainstalować kod Facebooka w celu utworzenia niestandardowej grupy odbiorców w witrynie:

  1. Przejdź do Menedżera reklam i kliknij pozycję Grupy docelowe po lewej stronie ekranu.
  2. Kliknij opcję Utwórz grupę docelową w prawym górnym rogu
  3. Wybierz opcję Niestandardowa grupa docelowa z witryny, a także przeczytaj i zaakceptuj Regulamin serwisu w sprawie niestandardowych grup odbiorców. Kliknij opcjęUtwórz grupę docelową.
  4. Kliknij opcję Pokaż piksel remarketingu
  5. Zaznacz i skopiuj cały kod piksela.
Kod piksela

Kod piksela

Wklej kod piksela na wszystkich stronach swojej witryny. Zalecamy umieszczenie tego kodu tuż przed znacznikiem zamykającym </head> tekst w HTML. Jeżeli Twoja witryna ma dyrektywę global include z parametrem file, np. nagłówek php, umieść tam ten kod. Po zainstalowaniu piksela możesz określić nadchodzące zdarzenia za pomocą Reguł grupy docelowej.

Możesz także wysłać ten kod bezpośrednio do osoby, która zarządza Twoją witryną.

Dodaj komentarz