Uaktualnij do Universal Analytics

Uaktualnij do Universal Analytics

Universal Analytics to zestaw nowatorskich technologii, które usprawniają sposób gromadzenia i przetwarzania danych przez usługę Google Analytics.

Uaktualnienie do Universal Analytics to proces umożliwiający uaktualnianie wszystkich usług internetowych korzystających z klasyczne odmiany Google Analytics do platformy Universal Analytics bez utraty danych i bez konieczności zmiany ustawień na koncie.

Wszystkie usługi internetowe korzystające z Google Analytics będą musiały wkrótce używać platformy Universal Analytics. Usługi internetowe, których właściciele nie przeprowadzą procesu uaktualnienia, zostaną w przyszłości automatycznie przeniesione do Universal Analytics.

Universal Analytics to nowy standard operacyjny Google Analytics. Po uaktualnieniu nadal będziesz mieć dostęp do wszystkich danych historycznych w tych samych raportach, z których korzystasz teraz, a oprócz tego uzyskasz:

  • Niestandardowe wymiary i dane
  • Nowy kod śledzenia
  • Więcej funkcji raportowania

Zalety uaktualnienia do Universal Analytics

Universal Analytics zapewnia dostęp do ulepszonego przetwarzania danych, nowych metod ich gromadzenia i dodatkowych narzędzi analitycznych. Po zakończeniu całego procesu uaktualnienia zyskasz następujące korzyści:

Dostęp do nowych, bardziej elastycznych metod gromadzenia danych, które umożliwiają monitorowanie każdego urządzenia cyfrowego
Universal Analytics udostępnia trzy nowe metody gromadzenia danych, dzięki czemu możesz ściśle dopasowywać wdrażane mechanizmy monitorowania do swoich potrzeb. Zastosuj bibliotekę analytics.js w języku JavaScript w przypadku witryn internetowych, pakiet SDK do urządzeń przenośnych w wersji 2.x lub nowszej w przypadku systemów Android i iOS oraz platformę Measurement Protocol w przypadku innych urządzeń cyfrowych, np. konsol do gier i kiosków informacyjnych. Nowe metody gromadzenia danych są zaprojektowane tak, by ułatwiać programistom wdrażanie i dostosowywanie kodu śledzenia. Jest to szczególnie zauważalne w przypadku śledzenia witryn internetowych w wielu domenach.
Uproszczone, łatwiej dostępne opcje konfiguracji
Universal Analytics udostępnia na koncie Google Analytics więcej opcji konfiguracji, dzięki czemu nie trzeba edytować kodu śledzenia, by wprowadzić zmiany w parametrach gromadzenia danych. Na stronie Administrator na koncie masz obecnie do dyspozycji następujące ustawienia:

  • Bezpłatne źródła wyszukiwań
  • Określanie limitu czasu sesji i kampanii
  • Wykluczenia witryn odsyłających
  • Wykluczenia wyszukiwanych słów
Tworzenie niestandardowych wymiarów i danych do zbierania informacji, które są ważne dla Twojej firmy
Niestandardowe wymiary i dane niczym nie różnią się od domyślnych wymiarów i danych występujących na koncie Analytics, tyle że tworzysz je i definiujesz samodzielnie. Są to potężne narzędzia do gromadzenia i segmentowania danych, których Google Analytics nie śledzi automatycznie, np. szczegółowe informacje o produktach, poziomy gier czy autorzy stron zawierających treści. Dowiedz się więcej o niestandardowych wymiarach i danych.
Informowanie o nowych funkcjach i aktualizacjach
Universal Analytics to nowy standard operacyjny Google Analytics. Wszystkie jego aktualizacje i nowe funkcje będą dostępne wyłącznie w ramach usług internetowych korzystających z Universal Analytics, które pobierają dane z kodu śledzenia Universal Analytics (kodu analytics.js w języku JavaScript w przypadku witryn internetowych, pakietów SDK do aplikacji mobilnych w wersji 2.x lub nowszej w przypadku systemów Android i iOS oraz platformy Measurement Protocol w przypadku innych urządzeń cyfrowych). Tradycyjne usługi internetowe oraz takie, które pobierają dane ze starszej wersji kodu śledzenia Google Analytics (np. z biblioteki ga.js w języku JavaScript), nie będą mieć dostępu do aktualizacji ani nowych funkcji.

Do dzieła

Chcesz już przystąpić do uaktualniania? Pomoże Ci w tym Przewodnik uaktualniania do Universal Analytics.

Dodaj komentarz