Mailchimp to jeden z popularniejszych systemów mailingowych na świecie, umożliwia łatwą wysyłkę mailingu i newsletterów. Dodatkowo dostępne jest wiele rozwiązań oraz intuicyjny panel gdzie można tworzyć eleganckie i stylowe szablony.
O MailChimp
MailChimp to bezpłatny program dla maili do 2000 abonentów. Ponad 3 miliony ludzi korzysta z MailChimp gdzie tworzy, wysyła i śledzi biuletyny e-mailowe. MailChimp wysyła około 5 miliardów e-maili miesięcznie.
Na jednym koncie możesz tworzyć dużo list, masz pełną możliwość konfiguracji formularzy oraz integracji z Social Media.
Z zaawansowanych funkcji MailChimpa korzysta ponad 500 tysięcy firm z całego świata, niewielkie jednoosobowe firmy jak i wielkie korporacje, należące do grupy najpotężniejszych przedsiębiorstw.
Co potrzebuje aby zacząć korzystać z Mailchimp?
Potrzebujesz aktywnego konta Mailchimp które możesz założyć za darmo.
Bezpłatne konto
Jeśli masz mniej niż 2.000 abonentów, możesz wysłać do 12.000 e-maili na miesiąc zupełnie za darmo. Jedyną ceną jaką przyjdzie Ci za to zapłacić, będzie umieszczenie loga MailChimp w stopce biuletynu.
Jak stworzyć pierwszą kampanię?
Po zarejestrowaniu i zalogowaniu się na stronie serwisu , pojawi się opcja stworzenia listy z adresami klientów zapisanych do Twojego newslettera (Create a list) oraz bieżącej kampanii (Create campaign).
Proces tworzenia kampanii e-mailowej składa się z kilku etapów, przedstawionych na poniższej grafice.
1. Pulpit strona główna
2. Tworzenie listy, tworzenie kampanii
3. Wybierz szablon.
Analiza kampanii
MailChimp dostarcza, po każdej przeprowadzonej kampanii mailingowej, kompleksowe, wartościowe dla użytkownika informacje. Szczegółowe raporty obejmują m.in. dane na temat:
- liczby wysłanych e-maili,
- liczbę otwartych wiadomości,
- liczbę kliknięć w linki umieszczone w wiadomości czy też listę osób, które kliknęły w poszczególne linki.
Korzystając z MailChimp z pewnością zwiększysz swoją skuteczność kampanii mailingowych.
Cześć. Czy w mailchimp można skonfigurować formularz zapisu na newsletter zgodny z RODO i dwoma checkboxami:
– jeden dla ludzi którzy tylko zaznaczą jeden i zapiszą się na newsletter
– drugi gdzie oprócz newslettera ludzie zgadzają się na otrzymywanie informacji marketingowych i/lub handlowych
Chciałbym, żeby w zależności od zaznaczonego checkboxu, mailchimp wrzucał użytkowników do dwóch różnych zbiorów (grup).
Dzięki z góry.
Piotr