Profesjonalnie zaprojektowana strona internetowa to w dzisiejszych czasach jeden z najistotniejszych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Stanowi zarazem elektroniczną wizytówkę prowadzonej działalności, jak i narzędzie do pozyskiwania potencjalnych klientów. Przeciętny użytkownik internetu każdego dnia przegląda co najmniej kilkanaście stron internetowych, niezależnych witryn i portali.
Jakie cechy powinna mieć strona internetowa, aby wyróżnić się spośród tysięcy innych i na dłużej przyciągnąć kapryśne zainteresowanie internautów?
Z punktu widzenia użytkownika strony najważniejsza jest interesująca, niebanalna szata graficzna, która zaspokoi jego wymagający gust ukształtowany przez najnowocześniejsze trendy w projektowaniu stron, z jakimi miał okazję zetknąć się podczas surfowania po sieci. Nadążanie za rozwojem technologii to duże wyzwanie dla grafików i webmasterów współpracujących z agencjami reklamowymi. Liczy się atrakcyjny design, przyjazna dla oczu użytkownika kolorystyka, rozmieszczenie elementów uwzględniające preferencje internautów związane z kolejnością zapoznawania się z treściami oraz grafika, która z jednej strony będzie stanowić urozmaicenie treści zawartych na stronie, ale równocześnie nie zdominuje tego, co stanowi sedno interesującej witryny, a mianowicie zawartości w postaci ciekawych postów, szczegółów oferty oraz opisów produktów. Istotna jest przejrzysta struktura strony, ułatwiająca użytkownikowi poruszanie się po niej. Profesjonaliści nazywają tę cechę intuicyjną nawigacją. Klient musi mieć jasność, w której zakładce znajdzie dane na temat firmy, gdzie szukać formularza kontaktowego, a w którym miejscu może zapoznać się z ofertą i cennikiem. Nowoczesna witryna otwiera się szybko i jest maksymalnie przyjazna. Oznacza to, że musi być wykonana z użyciem nowoczesnych technologii nie obciążających zbytnio możliwości przeglądarki i nie zakłócających czytelności witryny.
Nieco inaczej kwestia atrakcyjności strony przedstawia się z punktu widzenia zleceniodawcy, czyli firmy lub prywatnej osoby, która zleca wykonanie strony internetowej specjalistom z agencji reklamowej. Zadania, jakie ma do spełnienia firmowa strona internetowa, związane są przede wszystkim z reklamą marki, promocją działalności firmy oraz bezpośrednią obsługą internetowego biznesu. Strona powinna być zaprojektowana w sposób ułatwiający identyfikację firmy, więc chociaż można skorzystać z wielu gotowych szablonów dostępnych w sieci, to zdecydowanie korzystniejsze jest postawienie na oryginalność i zamówienie indywidualnie przygotowanego, niepowtarzalnego projektu. Pozwoli to na dopasowanie rozwiązań graficznych i wyposażenie strony w funkcjonalności idealnie odpowiadające specyfice branży, w której specjalizuje się firma. Wysokie wymagania estetyczne wsparte doświadczeniem profesjonalnych grafików komputerowych niejednokrotnie owocuje unikalnymi i zachwycającymi nowoczesnością projektami. Jeśli rozpatrywać stronę w kategoriach programowania, to jest ona elektronicznym dokumentem napisanym w języku HTML, który potrafią odczytać przeglądarki i wyszukiwarki internetowe. Ogromnym atutem dobrze napisanej strony jest kod przyjazny dla wyszukiwarek, co znacznie przyspieszy pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, a więc ułatwi dotarcie do potencjalnych czytelników i klientów. O zagwarantowanie sukcesu strony w wynikach wyszukiwania często dba agencja reklamowa, która stronę projektuje. Dobra strona internetowa jest zazwyczaj wyposażona w precyzyjny licznik odwiedzin, pozwalający właścicielowi na bieżąco monitorować liczbę gości, którzy zajrzeli na stronę.
Kompleksowy charakter usług związanych z tworzeniem i późniejszą obsługą witryny stanowi dla klienta ogromną zaletę. Jeśli ponadto strona otrzyma funkcjonalny hosting i atrakcyjną domenę, wraz z możliwością założenia kont poczty elektronicznej w domenie, to cel zostanie osiągnięty. Niezwykle ważną kwestią jest również cena wykonania projektu. Nie zawsze to, co najtańsze, jest najlepsze, więc warto szukać ofert, w których relacja ceny do oczekiwanej jakości jest najkorzystniejsza.